Zarządzenie Nr ...../20
Prezydenta Grudziądza
z dnia … grudnia 2020 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
z zakresu pomocy społecznej na prowadzenie na terenie gminy-miasto Grudziądz
Środowiskowego Domu Samopomocy (ŚDS) dla osób z zaburzeniami psychicznymi
w latach 2021-2023
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2, 3 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057), art. 20 ust. 1 pkt 2 i
art. 25 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz.
1876) oraz § 6 ust. 2 lit. a, § 7 pkt 1 lit. e i § 9 ust. 1 Uchwały Nr XXXVI/311/20 Rady
Miejskiej Grudziądza z dnia 25 listopada 2020 r. w sprawie Programu współpracy gminymiasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2021 roku, zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu
pomocy społecznej na prowadzenie na terenie gminy-miasto Grudziądz Środowiskowego
Domu Samopomocy (ŚDS) dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zwanego dalej „zadaniem”.
2. Zadanie mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych
w § 7 pkt 1 lit. e Uchwały Nr XXXVI/311/20 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 25 listopada
2020 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami
pozarządowymi w 2021 roku.
3. Celem zadania jest rozwijanie umiejętności z zakresu samoobsługi oraz zaradności
życiowej osób z zaburzeniami psychicznymi poprzez stosowanie różnorodnych form zajęć
indywidualnych i grupowych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczestników zadania.
§ 2. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi
841.200,00 zł rocznie.
2. Wskazana kwota ma charakter wstępny, a ostateczna wysokość dotacji na dany rok
wynikać będzie z decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego określającej kwotę przyznanej
dotacji.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty
wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym
konkursem.
2. Oferent nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności
gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.
3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również nie
gwarantuje przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.
4. W konkursie zostanie wybrana tylko jedna oferta.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od dnia 4 stycznia 2021 r. do dnia
31 grudnia 2023 r.
2. W ramach realizacji zadania zleceniobiorca jest zobowiązany:
1) zapewnić w Środowiskowym Domu Samopomocy miejsca dla 40 osób przewlekle
psychicznie chorych i z niepełnosprawnością intelektualną zamieszkałych na terenie
gminy-miasto Grudziądz (typ A i B domu zgodnie z ww. rozporządzeniem);
2) prowadzić Środowiskowy Dom Samopomocy zgodnie z zapisami rozporządzenia
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych
domów samopomocy (Dz. U. z 2010 r. Nr 238, poz. 1586 z późn. zm.).
3. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
4. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
4) zostały udokumentowane;
5) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
5. W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych
bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia;
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) leasing;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7) zakup napojów alkoholowych.
6. Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:
1) wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
2) wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
7. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się
aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, iż stawka godzinowa nie może być niższa niż
18,30 zł i nie wyższa niż 100,00 zł.
8. W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się
wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania
i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.
9. Wkład rzeczowy to przedmioty służące realizacji zadania (np. nieruchomości, środki
transportu, maszyny, urządzenia), zasób udostępniony lub usługa świadczona na rzecz
oferenta przez inny podmiot nieodpłatnie (np. usługa transportowa, hotelowa, poligraficzna)
planowana do wykorzystania w realizacji zadania.
10. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania
umowy:
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy
działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie
przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają
istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie.
11. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji
zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy
działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości
przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań
i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny
oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
12. Zleceniobiorca, w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, składa w
formie elektronicznej poprzez generator ofert, sprawozdanie końcowe z wykonania zadania,
sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku nr 5
do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U.
z 2018 r. poz. 2057).
13. Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie
dokumentów księgowych (faktur, rachunków) dotyczących realizacji zadania, sporządzone
zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do umowy.
14. Zleceniobiorca, w terminie 3 dni roboczych od daty złożenia sprawozdania w
generatorze, składa w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu wydruk
potwierdzenia złożenia sprawozdania wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną
zgodną z wersją elektroniczną sprawozdania złożonego w generatorze) i podpisany przez
osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie zobowiązań
finansowych w imieniu zleceniobiorcy.
15. Zadanie publiczne uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizował
działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w § 5 ust. 2 pkt 2 zostały osiągnięte na
poziomie nie niższym niż 80 % w stosunku do zaplanowanych.
16. W przypadku, gdy założone rezultaty zostały osiągnięte na poziomie równym lub
wyższym niż 50 % i niższym niż 80 %, zleceniobiorca:
1) jest zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania
publicznego.
17. W przypadku, gdy założone rezultaty zostały osiągnięte na poziomie niższym niż
50 %, zleceniobiorca jest zobowiązany do zwrotu całości dotacji.
18. Przy ocenie stopnia realizacji zadania zleceniodawca bierze się pod uwagę w
szczególności:
1) czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn
obiektywnych;
2) czy nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
19. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego
przez zleceniodawcę.
20. Szczegółowe warunki realizacji zadania określa umowa zawarta pomiędzy gminąmiasto Grudziądz a zleceniobiorcą, sporządzona zgodnie z ramowym wzorem określonym
w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku
Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów
umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych
zadań.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną
zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia
Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.
w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych
oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:
1) w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do możliwych do wystąpienia
problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu
przeciwdziałanie ich wystąpieniu;
2) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobów ich
monitorowania:
Lp. Nazwa rezultatu
Planowany poziom
osiągnięcia
rezultatów (wartość
docelowa)
Sposób monitorowania
rezultatów/źródło informacji o
osiągnięciu wskaźnika
1 Liczba uczestników ŚDS 40 Decyzje administracyjne dotyczące
skierowania do ŚDS
2 Zapewnienie transportu
dla osób mających problemy w poruszaniu się
Min. 8 osób
miesięcznie
Listy osób korzystających z usług
transportowych ŚDS w
poszczególnych miesiącach
3) w części IV – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent planuje
jego wniesienie w ramach realizacji zadania.
3. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:
1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności
(obowiązek nie dotyczy parafii oraz innych kościelnych osób prawnych);
2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan
aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od
tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub
ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta,
zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania
oświadczeń woli w imieniu oferenta.
4. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej
www.witkac.pl w terminie do dnia … stycznia 2021 r. do godz. 23:59:59.
5. Oferent składa:
1) wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę
kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez
osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta;
2) w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta,
zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – oryginał pełnomocnictwa lub kserokopię
potwierdzoną za zgodność z oryginałem
poprzez wrzucenie do urny usytuowanej w wejściu do budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy
Rodzinie w Grudziądzu przy ul. Waryńskiego 34A lub przesyła za pośrednictwem poczty lub
firmy kurierskiej, w terminie do dnia … stycznia 2021 r. do godz. 15:30.
6. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.
7. Za datę złożenia wydruku potwierdzenia złożenia oferty uważa się datę wpływu
wydruku do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu
8. Przed złożeniem oferty poprzez generator ofert dodatkowych informacji i wyjaśnień
oferentom udzielają:
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownicy Miejskiego Ośrodka
Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pod numerami telefonów 56 69 68 766 i 56 69 68 767
oraz drogą elektroniczną pod adresem e-mail d.brzezinska@mopr.grudziadz.pl;
2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl
drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) oferta została sporządzona według wzoru, o którym mowa w § 5 ust. 1;
2) oferta została złożona poprzez generator ofert w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 4;
3) oferent złożył w miejscu i terminie wskazanym w § 5 ust. 5 wydruk potwierdzenia
złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją
elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby
upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do
rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem oraz, jeżeli dotyczy, oryginał
pełnomocnictwa lub kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem;
4) oferta została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego
działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
5) oferta jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi
celu i terminu realizacji zadania publicznego;
6) oferta została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma
prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
7) do oferty załączono w formie elektronicznej załączniki wskazane w § 5 ust. 3.
2. Karta oceny formalnej oferty stanowi Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
3. Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty zawierającej uchybienia
wskazane w ust. 1 pkt 6 i 7, w terminie wskazanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Grudziądzu.
4. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nie nieuzupełnione
we wskazanym terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.
5. Oceny merytorycznej ofert dokonuje komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta
Grudziądza, w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania przez oferenta;
2) kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego
zadania;
3) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent
będzie realizował zadanie;
4) planowany przez oferenta udział środków finansowych w realizacji zadania;
5) planowany przez oferenta wkład rzeczowy i osobowy w realizacji zadania;
6) w przypadku oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zlecone zadania –
analiza i ocena realizacji zleconych zadań z uwzględnieniem rzetelności, terminowości
i sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
6. Karta oceny merytorycznej oferty stanowi Załącznik Nr 2 do Zarządzenia.
7. Komisja konkursowa rekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji
ofertę z najwyższą uzyskaną liczbą punktów.
8. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmuje ostateczną decyzję w sprawie
wyboru oferty i wysokości przyznanej dotacji, od której nie przysługuje tryb odwoławczy.
9. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu
zostanie zamieszczone w terminie do dnia 22 stycznia 2021 r. w następujących miejscach:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu
www.mopr.bip.gov.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl oraz
Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy
Rodzinie w Grudziądzu;
4) w generatorze ofert na stronie internetowej www.witkac.pl.
10. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej poinformuje oferentów o sposobie rozpatrzenia
złożonych ofert i przyznanej dotacji.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W latach 2019 – 2020 zadanie publiczne będące przedmiotem konkursu Prezydent
Grudziądza zlecił Caritas Diecezji Toruńskiej – Grudziądzkiemu Centrum Caritas im.
Błogosławionej Juty, przekazując dotacje w wysokości 988.963,00 zł w 2019 roku oraz
967.380,00 zł w 2020 roku.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
do wskazywania osób do pracy w komisji konkursowej.
2. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez
organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.
3. Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach
pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
4. Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie z Załącznikiem do Zarządzenia Nr 498/19
Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2019 r. w sprawie procedury zlecania przez
gminę – miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym, należy składać
wrzucając formularz zgłoszenia do urny usytuowanej w wejściu do Biura Obsługi
Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 w terminie do dnia
7 stycznia 2021 r. do godz. 15:30.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie
przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
3) Uchwały Nr XXXVI/311/20 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 25 listopada 2020 r. w
sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi
na 2021 rok.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej
Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr …/20
Prezydenta Grudziądza
z dnia …grudnia 2020 r.
Karta oceny formalnej oferty
Informacje ogólne
Nazwa ogłoszonego konkursu
Nazwa oferenta
Tytuł zadania publicznego
I. Kryteria niepodlegające uzupełnieniu Tak Nie Uwagi
1. Oferta została sporządzona według właściwego wzoru
2. Oferta została złożona poprzez generator w terminie
wskazanym w ogłoszeniu o konkursie
3. Potwierdzenie złożenia oferty zostało złożone w terminie i miejscu wskazanym w ogłoszeniu o konkursie
4. Potwierdzenie złożenia oferty zawiera sumę kontrolną
zgodną z wersją elektroniczną oferty
5. Potwierdzenie złożenia oferty zostało podpisane przez
osobę/osoby upoważnione do składania oświadczeń
woli w imieniu oferenta
6. Do potwierdzenia złożenia oferty załączono oryginał
pełnomocnictwa lub kserokopię potwierdzoną
za zgodność z oryginałem – w przypadku, gdy ofertę
podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji
oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji
7. Oferta została złożona przez oferenta uprawnionego
do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową
w zakresie objętym konkursem
8. Oferta jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie
(w tym cel i termin realizacji zadania)
II. Kryteria podlegające uzupełnieniu Tak Nie Uwagi
1. Oferta została wypełniona w sposób kompletny, nie
zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione
wszystkie oświadczenia
2. Oferta zawiera wymagane załączniki w formie
elektronicznej, w tym:
1) skan statutu lub regulaminu działalności
2) skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji – w przypadku, gdy
oferent nie podlega wpisowi do KRS (obowiązek nie
dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub
ewidencji prowadzonych przez Prezydenta
Grudziądza)
3) skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli
w imieniu oferenta – w przypadku, gdy ofertę
podpisują inne osoby, niż uprawnione do
reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru
lub ewidencji
I ocena formalna Tak/Nie/Nie dotyczy
Oferta spełnia wymogi formalne i podlega ocenie
merytorycznej
Oferta podlega uzupełnieniu
Oferta nie spełnia wymogów formalnych i nie
podlega uzupełnieniu
Data i podpis pracownika dokonującego oceny
formalnej
II ocena formalna Tak/Nie/Nie dotyczy
Oferta została uzupełniona we wskazanym terminie
i podlega ocenie merytorycznej
Oferta nie została uzupełniona we wskazanym terminie
Data i podpis pracownika dokonującego oceny
formalnej
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr …/20
Prezydenta Grudziądza
z dnia … grudnia 2020 r.
Karta oceny merytorycznej oferty zadania publicznego
Informacje ogólne
Nazwa ogłoszonego konkursu
Nazwa oferenta
Tytuł zadania publicznego
Kryteria oceny oferty
Maksymalna
liczba
punktów
Przyznana
liczba
punktów
1. Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta 10
2. Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu
do zakresu rzeczowego zadania, w szczególności:
10
1) racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z
perspektywy założonych działań 5
2) przejrzysta konstrukcja kosztorysu 5
3. Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób,
przy udziale których oferent będzie realizował zadanie 10
4. Udział środków finansowych własnych lub środków
pochodzących z innych źródeł na realizację zadania
publicznego
10
5. Wkład rzeczowy i osobowy oferenta, w tym świadczenia
wolontariuszy i praca społeczna członków 10
1) wkład rzeczowy, w szczególności dysponowanie
odpowiednimi zasobami materialnymi adekwatnymi do
realizacji zadania
5
2) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca
społeczna członków 5
6. Ocena realizacji zadań publicznych zleconych w trzech
ostatnich latach (2018-2020), w tym rzetelność, terminowość
i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków
(możliwość wyboru jednej odpowiedzi)
15
1) oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania 0
2) oferent dotychczas nie realizował zadań na zlecenie miasta 5
3) oferent prawidłowo realizował zlecone zadania 15
7. Oferent posiada minimum 3-letnie doświadczenie w
prowadzeniu Środowiskowego Domu Samopomocy 15
Razem 80
Opinia komisji konkursowej
Wnioskowana kwota dotacji
Proponowana kwota dotacji
Uwagi:
Data i podpis przewodniczącego komisji
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 13 ust. 1, 2, 3 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) organ administracji publicznej
zamierzający zlecić realizację zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub
podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, ogłasza otwarty konkurs ofert.
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:
1) rodzaju zadania;
2) wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania;
3) zasadach przyznawania dotacji;
4) terminach i warunkach realizacji zadania;
5) terminie składania ofert;
6) trybie i kryteriach stosowanych przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru
ofert;
7) realizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego
konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju
i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji
przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3.
Otwarty konkurs ofert ogłasza się:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej;
2) w siedzibie organu administracji publicznej w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie
ogłoszeń;
3) na stronie internetowej organu administracji publicznej.
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku następnym
może nastąpić na podstawie projektu uchwały budżetowej przekazanego organowi
stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego na zasadach określonych w przepisach
ustawy o finansach publicznych.